Rozhovor pre magazín Milliard Sun
Príjemné prostredie, skvelý personál a šarmantná majiteľka MGR. MÁRIA BERNÁTHOVÁ ma presvedčili o tom, že starostlivosť o svoj zovňajšok môže byť mimoriadne príjemná.
STAROSTLIVOSŤ O SVOJ ZOVŇAJŠOK SA ČORAZ ČASTEJŠIE DOSTÁVA DO POPREDIA ZÁUJMU, A TO NIE LEN VO SVETE ŽIEN. AJ KEĎ ZO STRANY „SILNEJŠIEHO“ POHLAVIA JE STÁLE CÍTIŤ AKÝSI CHLAD, PREDSA SA ZAČÍNAJÚ ĽADY ROZTÁPAŤ. TENTO STAV MA PODNIETIL K NÁVŠTEVE ŠTÚDIA PROLOOK, KDE SOM PREŽIL TO NAJPOKOJNEJŠIE DOPOLUDNIE, O AKOM SOM ANI NESNÍVAL.
Štúdio Prolook ma zaujalo okamžite, ako som vstúpil do jeho priestorov. Zaujímavé dizajnové riešenie, profesionálny prístup a výnimočné služby môžem odporučiť všetkým pánom, ktorí stále váhajú. Počas návštevy som sa na chvíľu posadil s majiteľkou štúdia a položil jej zopár otázok. Starostlivosť o svoj zovňajšok je dnes už nielen doménou žien, ale aj mužov. Na jednej strane je toto tvrdenie zaujímavé a znie veľmi pokrokovo a zaujímavo, no zdá sa, že u nás sa stále stretáva s ironickým úsmevom zástupcov „silnejšieho“ pohlavia. S akými reakciami sa stretávate v skutočnom živote?
Keď to vezmem veľmi zoširoka, stále pretrváva mýtus, že starostlivosť o zovňajšok je ženskou záležitosťou. Ďalším používaným mýtom, s ktorým sa často stretávam, je tvrdenie, že ak salón krásy navštívi muž, je určite metrosexuál alebo homosexuál. V dnešnej dobe vyvracať neustále tieto tvrdenia je, z môjho pohľadu, únavné a muži by sa mali zamyslieť nad svojím zovňajškom. Tí, ktorí to pochopili, na tých je to vidieť. A ich počet rastie. Uvedomujú si, že to, ako vyzerajú, má svoj význam. Mám na mysli základné kritériá ako sú vhodné oblečenie, čisté topánky, správne zvolené doplnky, upravené a umyté vlasy, spravená manikúra či pedikúra. Platí to hlavne pre mužov, ktorí pracujú na pozíciach manažérov, riaditeľov, agentov, bankárov a iných. Imidžu mužov sa venujem osobne a z praxe vám môžem povedať, že najväčší problém, ktorý muži v tomto smere majú, je priznať si, že chcú svoj zovňajšok riešiť. Keď už sa k tomu odhodlajú, pracuje sa s nimi výborne.
Keď návštevník vstúpi do vášho štúdia Prolook, zostane prekvapený. Aspoň ja som bol. Namiesto „klasiky“ sa u vás snúbi profesionalita s nadštandardným prístupom k zákazníkovi. Dokážu to oceniť vaši zákazníci, alebo to skôr vnímajú ako úplnú samozrejmosť, ktorá spĺňa ich vysoké očakávania?
Sme miestom, kde si klienti okrem služieb, ktoré ponúkame, prídu hlavne oddýchnuť a veľakrát sa vyrozprávať. Tejto skutočnosti bolo potrebné prispôsobiť aj filozofiu celého konceptu. Nasadila som latku vysoko s vedomím, že nemožem osloviť všetkých. Vedela som, že rozhodnosťou môjho zámeru a následnou vytrvalosťou sa dostaví výsledok. Cieľ bol jednoznačný. Odlíšiť sa od všetkých salónov. Podnety a inšpirácie som zbierala na zahraničných cestách, kde som pri každej príležitosti navštívila salóny ako klientka. Bola to tá najúčinnejšia cesta zistiť, čo sa mi páči a čo je rozhodne neprijateľné. Postupne som zakomponovala medzi služby aj beauty coaching, vďaka ktorému viem nevtieravým spôsobom zistiť očakávania a potreby klienta. Dlhoročnými skúsenosťami som zistila, že osobná pozornosť a komunikácia a následná diskrétnosť majiteľa voči klientovi, je tá najlepšia investícia. Aj ja patrím medzi zákazníkov, ktorí ocenia, keď vás napríklad v reštaurácii osobne privíta majiteľ a odporučí vám výborné jedlo či víno. Vzniká tak jedinečná atmosféra vzájomného kontaktu, ktorá je v tomto biznise nevyhnutná a v súčasnosti medzi ľuďmi absentuje. Po desiatich rokoch každodennej práce môžem, vďaka spätným väzbám mojich zákazníkov, povedať, že sa nám spolu s mojimi dievčatami tento cieľ darí napĺňať. Postupne sa vyprofilovala klientela, ktorá naše služby vyhľadáva a vie oceniť nadštandard, ktorý jej v našom salóne Prolook ponúkame.
Keď ste kreovali štúdio Prolook, na čo ste kládli dôraz?
S mojimi dievčatami-zamestnankyňami strávim v priestoroch salóna veľa času. Preto bolo pre mňa dôležité, aby sme sa tu v prvom rade cítili dobre my. Vytvorila som priestor, ktorý evokuje pocit domova, doplnila som ho prvkami feng šuej, ktoré však na prvý pohľad nezbadáte. Čerstvé kvety, ovocie či zelenina, malé občerstvenie, kvalitná káva, osviežujúce nápoje sú u nás každodennou samozrejmosťou. Veľký dôraz kladiem na precíznosť prevedených úkonov a čistotu. Spokojnosť, súdržnosť, lojalita a diskrétnosť zamestnancov sú pre mňa najdôležitejšie. Vtedy vedia pracovať s radosťou a ľahkosťou a ich pokoj sa odráža aj na zákazníka. Vyjadrím to slovami našej vernej zákazníčky pani Editky: „Váš salón je odlišný niečím, čo nie je merateľné a ukázateľné. To musíte jednoducho cítiť a zažiť.“
Ako reagujú muži, keď vás navštívia? Sú ojedinelými zákazníkmi alebo sa ich počet zvyšuje?
V prípade nášho salóna máme stálu pánsku klientelu, ktorá sa o seba pravidelne stará. Celkovo sú však muži ojedinelými zákazníkmi. Klienti, ktorí nás navštívia prvýkrát, reagujú väčšinou rovnako s otázkou, či prijímame aj pánske objednávky. Salónna starostlivosť o muža je stále vnímaná ako niečo nezvyčajné. Je veľmi zaujímave, že skracovanie vlasov v kaderníckych salónoch muži považujú za úplnú samozrejmosť, zatiaľ čo pri skracovaní nechtov v salóne sa to pokladá za zženštelé. Je to len ďalší dôkaz obmedzeného zmýšľania a predsudkov v tejto oblasti.
Čo by ste odkázali mužom v súvislosti s osobnou starostlivosťou? Podľa mňa by sa mali zbaviť zastaraného vnímania - muž a krása.
Dovolím si teraz trochu globalizovať. Muži veľmi radi hovoria o pokroku a evolúcii mužského pohlavia, žiaľ iba v tých oblastiach, ktoré im vyhovujú. Preto by som im odkázala, že by si mohli rozšíriť obzor poznavánia a ak chcú byť pokrokoví a ísť s dobou, mali by do svojich aktivít zahrnúť
aj starostlivosť o svoj zovňajšok. Už dávno neplatí, že každý správny chlap by mal za sebou zanechávať naturálnu pachovú stopu. Pravidelná manikúra s pedikúrou alebo kozmetické ošetrenie pleti ešte žiadnemu pánovi z jeho mužnosti neubrali. Naopak. V štatistických údajoch sa
ako prvé, čo si ženy všimnú na mužoch, najčastejšie objavujú práve ruky.
Takže, milí páni, začnite. Ak neviete ako, poproste svoje manželky, priateľky, milenky, asistentky, aby vám zarezervovali termín. Alebo rozbaľte v sebe toho pravého muža a objednajte sa sami.
PETER FRITZ